مجلس ابعاد حادثه انفجار معدن زغال سنگ طبس را بررسی می‌کند

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کمیته معدن و صنایع معدنی این کمیسیون بررسی‌های خود درباره ابعاد حادثه معدن زغال سنگ طبس را آغاز کرده و رئیس کمیسیون نیز عازم طبس شد.

به گزارش مشرق، زهرا سعیدی با اشاره به حادثه انفجار معدن زغال سنگ طبس، اظهار کرد: متأسفانه تعدادی از معدن‌کاران خدوم در این حادثه جان باختند که در وهله اول به خانواده این عزیزان تسلیت عرض می‌کنم و برای آنان آرزوی صبر دارم.

وی بیان کرد: حتماً باید ابعاد حادثه انفجار معدن زغال سنگ طبس بررسی شود. علی رغم اینکه تاکنون درباره ابعاد و دلایل این حادثه مواردی مطرح شده است، اما تا اطلاعات کامل به دست ما نرسد، بهتر است که درباره علل آن اظهارنظر نکنیم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رضا علیزاده، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در حال عزیمت به محل حادثه است. همچنین کمیته معدن و صنایع معدنی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بررسی‌های خود درباره ابعاد این حادثه را آغاز کرده است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حادثه انفجار معدن زغال سنگ طبس واقعاً حادثه کوچکی نیست و بسیار سخت و تأسف‌ آور است و مسئولان وزارت صمت و وزارت کار باید درباره وضعیت ایمنی این معدن توضیح دهند. قطعاً نمایندگان مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری خواهند کرد.

سعیدی تاکید کرد: در جلسه روز سه‌شنبه (سوم مهر ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، ابعاد این موضوع بررسی خواهد شد و از مسئولان مربوطه حتماً دعوت خواهیم کرد تا دیگر شاهد اینگونه اتفاقات در کشور نباشیم.

گفتنی است، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در پیامی به کمیسیون صنایع و معادن مجلس مأموریت داد تا با فوریت نسبت به بررسی دقیق علل وقوع حادثه و شناسایی متخلفان احتمالی اقدام کرده و در اسرع وقت گزارش آن را به صحن مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کارشناس سیاسی IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    0 0
    از سال 1395 این معدن جان کارگران زحمتکش را میگیرد و تاکنون هیچ کار مثبتی در جهت ایمنی معدن بعمل نیاوردند. فقط بفکر سود خودشان و استخراج ذغال سنگ هستند. اصلا بفکر معدنچیان بدبخت نیستند. توی مملکت هیچ کسی هم نیست به این موضوع رسیدگی کند. مگر شعار اداره استاندارد این نیست اول ایمنی بعد کار پس چی شد؟
  • کمی شعور IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    0 0
    بعضی مسنولان هنوز فهم و شعور ندارند که هنگام بازدید از وضعیتهای بحرانی نباید لباس رسمی و کت شلوار به تن داشته باشند !! .... کمی شعور مدیریتی و انسانی !! .... فقط کمی ... نه بیشتر !!
  • شاکریان IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    0 0
    تشکر !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس